13 Ağustos 2016 Cumartesi

Bana bir harf öğretenin, kırk yıl kölesi olurum

" Bana bir harf öğretenin, kırk yıl kölesi olurum. " Sözü kime aittir?

Sözü Hz. Ali söylemiştir.


Bana bir harf öğretenin, kırk yıl kölesi olurum sözünün Anlamı, Ne anlama Gelir ?

Öğrenmenin ne kadar önemli olduğunu vurgulamaktadır

“Bana bir harf öğretenin kırk yıl kölesi olurum.” Hz. Ali, bu kısacık cümlesinde, dağlar kadar, denizler kadar anlam yüklerken, aslında İslam’ın nasıl bir ortamda doğduğunu; Bu dinin, eğitime ne kadar büyük önem verdiğini anlatıyor.
İslam öncesi yaşanan köleliğin, insanlığın yaşadığı yüz karası bir dönem, kaldırmasının da bir o kadar zor olduğunu anlatırken, bir harf için köle olmayı düşünen bir Halifenin öğrenmeye verdiği önemi göstermektedir.

Ne zaman ve Nerede Söylemiştir?


Bilginiz varsa lütfen kaynak göstererek bizlere iletin.
Yorum yaparak belirtebilirsiniz.

Bana bir harf öğretenin, kırk yıl kölesi olurum Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Unknown

0 yorum:

Yorum Gönder