8 Ağustos 2016 Pazartesi

Ben Size Taarruzu Değil ölmeyi Emrediyorum

" Ben Size Taarruzu Değil ölmeyi Emrediyorum " Sözü kime aittir?

Sözü Mustafa Kemal ATATÜRK söylemiştir.

Ne zaman ve Nerede Söylemiştir?

Atatürk bu sözü 1915 yılında 1. Dünya savaşı içerisinde Çanakkale cephesinde(savaşında)

söylemiştir.

Atatürk tarafından 57. alay' a söylenmiştir.
Kendi inisiyatifini kullanarak komutasındaki ihtiyat tümenine kocaçimen'e doğru hareket emri verdi. tümen kocaçimen'de dinlenirken, mustafa kemal atıyla conkbayırı yokuşuna tırmanmaya başladı ve tepeden aşağıya kaçan türk birlikleriyle karşılaşınca: (atatürk'ün anlatımı)

"niçin kaçıyorsunuz, dedim. 'efendim düşman...' dediler. nerede? işte diye 261 rakımlı tepeyi gösterdiler. düşmanın bir avcı hattı kemali serbestiyetle ileriye doğru yürüyordu. demek ki düşman bana, benim askerlerimden daha yakındı ve düşman benim bulunduğum yere gelse, kuvvetlerim pek fena bir vaziyete düşer olacaktı. kaçan efrada, düşmandan kaçılmaz, dedim. 'cephanemiz kalmadı...' dediler. cephaneniz yoksa süngünüz var, dedim ve süngü taktırdım, yere yatırdım. bu efrat süngü takıp yere yatınca, düşman efradı da yere yattı. kazandığımız an bu andır."

Atatürk bu sırada postasıyla birliklerine derhal conkbayırına hareket emri vermiş olduğundan conkbayırı düşmeden yetişen 57. alay, mustafa kemal'den savaşın kaderini değiştirecek bir emir alıyordu: "size ben taarruzu emretmiyorum, ölmeyi emrediyorum. biz ölünceye kadar geçecek zaman zarfında yerimize başka kuvvetler ve kumandanlar kaim olabilir."

Ben Size Taarruzu Değil ölmeyi Emrediyorum Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Unknown

1 yorum: